اطلاعات کلی تایلند :

  • پایتخت : بانکوک
  • زبان رسمی: تایلندی
  • پیش‌شماره کشور: 0066
  • نام انگلیسی: Thailand
  • قاره: آسیا
  • واحد پولی: بات

تایلند با نام رسمی پادشاهی تایلند و نام سابق سیام، کشوری در شبه‌جزیره هند و چین واقع در جنوب شرقی آسیاست. زبان رسمی کشور تایلندی، پایتخت و همچنین پرجمعیت‌ترین شهر آن بانکوک و مذهب حدود ۹۵ درصد مردم بودایی است.

نام تایلند در زبان مردم محلی برگرفته از دو لغت Thi و Land می‌باشد که به معنای سرزمین حوری یا همان تایی است. مساحت تایلند حدود ۵۱۳ هزار کیلومتر حدود ۶۴ میلیون نفر جمعیت دارد و آب و هوایی گرمسیری با سه فصل متمایز گرم و خشک، بارانی و خنک دارد.

ویزای تایلند:

مدارک مورد نیاز برای ویزای تایلند:

  1. اصل پاسپورت
  2. دو عدد عکس 6*4 جدید بدون روتوش  زمینه سفید
  3. کپی شناسنامه
  4. کپی کارت ملی
  5. تمکن مالی 50 میلیون به بالا، روی سربرگ بانک با مهر و امضا

 

حمل و نقل عمومی در تایلند

در کشور تایلند وسایل نقلیه عمومی مختلفی وجود دارد که برای جابه جایی درون شهری و بین شهری می توانید از آن ها استفاده کنید. در ادامه با انواع این وسایل آشنا می شویم:

قطار
ارزان ترین وسیله نقلیه عمومی در تایلند، قطار است. سرعت قطارهای تایلند خیلی نیست و این وسیله نقلیه برای مسافرهایی مناسب است که عجله زیادی برای رسیدن به مقصد خود ندارند.

اتوبوس
اتوبوس های کشور تایلند توسط شرکت‌های دولتی و خصوصی مدیریت می‌شوند. معمولاً شلوغ هستند و در میان مردم تایلند، وسیله نقلیه محبوبی به حساب می‌آیند.

مترو
بهترین وسیله نقلیه برای رفت و آمد در داخل شهرهای تایلند به خصوص بانکوک، مترو است. این وسیله نقلیه ارزان‌قیمت است و خیلی سریع شما را در داخل شهر جابه‌جا می‌کند.

تاکسی
تاکسی‌های کشور تایلند، دارای تاکسی متر هستند. قیمت ورودیه این تاکسی ها، 50 بات است و به ازای هر دو کیلومتر 7 بات به مبلغ کرایه اضافه می‌شود.

قایق و کشتی
اگر دوست دارید به جزایر کشور تایلند بروید، باید از کشتی و قایق‌های تفریحی و مسافربری این کشور استفاده کنید. برای این منظور باید به آژانس های مسافربری و شرکت های قایقرانی‌ای که در اسکله قرار دارند، مراجعه کنید.

هواپیما
اگر قصد سفر بین شهرهای تایلند را دارید و می‌خواهید هر چه سریع‌تر به مقصد خود برسید، حتماً از پروازهای داخلی تایلند استفاده کنید. حدود 20 شهر از این کشور فرودگاه دارند و به راحتی می‌توانید با هواپیما بین شهرهای این کشور رفت‌و‌آمد کنید.

توک توک
یکی از محبوب‌ترین وسایل نقلیه برای گردشگران، توک توک است. قیمت این وسیله نقلیه، گاهاً از تاکسی بیشتر می‌شود؛ اما متفاوت بودن آن باعث شده که گردشگران زیادی بخواهند از آن استفاده کنند. قیمت توک توک به طور معمول در فاصله های کم، حدودا 30 بات می شود.

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *